Sunday 3 March 2013

SEDIH TERKILAN CEMBURU


    Aku tak pasti apa yang patut aku katakan sama ada perasaan sedih, terkilan atau pun cemburu. Hanya kerana aku tidak menuruti apa kemahuan dan keinginan mereka, aku disisihkan. Seolah-olah aku ini hanya satu watak sampingan sebagai pelengkap sebuah cerita. Aku punyai alasan tersendiri mengapa aku membuat pilihan yang lain iaitu apa yang aku lakukan sekarang. Mengapa meminggirkan tanpa memberi aku peluang untuk bercerita.

    Sedih apabila terasa diri ini seperti diabaikan & tidak lagi di ingati, terkilan apabila teringatkan kenangan gembira & mesra bersama kini sudah semakin pudar dan mugkin juga cemburu apabila semua pujian kejayaan itu hanya pada mereka yang menurut tidak pada aku yang sebaliknya.

    Aku simpan perasaan ini sudah cukup lama. Terkadang terasa suadah tidak mampu bertahan. Tetapi aku tetap berdoa agar aku terus bersabar dan tidak akan sekali terlintas difikiran ku untuk melupakan "mereka" disetiap titipan doaku kerana "mereka" lah yang telah membantu aku seperti apa aku sekanrang. Meskipun aku belum cukup berjaya dimata "mereka", in sya ALLAH aku akan berusaha melakukan yang terbaik untuk diri sendiri & insan-insan yang bermakna dalam hidup aku.

p/s: aku berharap juga agar titipan doa "mereka" masih ada untuk diriku meskipun hanya sebaris kata. kerana titipan doa hanya sebaris kata itu sangat bermakna.

No comments:

Post a Comment